~~~ jom makan nasi lemak ~~~

Selamat pagi cinta..... 
ungkapan yg ditujukan istimewa kepada yang tersayang...  
disertakan dengan sarapan pagi yang menyelerakan...jeng3....NASI LEMAK... hehe..meh cuci mata dulu kejap...

:::::::::Menu sarapan pagi tadi::::::::





ha mai cni nk citer sikit.... ce citer ce citer... hehehe.... 

pagi tadi aku buat sarapan nasi lemak... aku mmg pakar wat nasi lemak nie.. untuk diri sendiri je la..

keke untuk org lain mau kene bombat aku.. mana la tau kot x sedap ka.. apa pun abg aku makan nasi lemak bertambah.. (puji diri sendiri)..hohoho....

kate org nk buat nasi lemak ni leceh..bagi aku tak..cz aku awai2 lagi da kopek ikan bilis.. 

malamnye depan tv aku p kopek ikan bilis... cili aku da siap blender da.. ha kan senang... esok tggl masak je.. kalau malas lagi mmg saja la...hehehe...



firstly.... bangun pagi>> gosok gigi>>guna codo mo lion>>haha bukan ubat gigi kanak2 ke ni.. haha xla..saje je gurau2... first mesti la masak nasik dia dulu.....
Nasi kepada lemak siap de halia bersepah....


  • pastu..baru la aku p menumis sambal ikan bilis...memula panaskan minyak n goreng ikan bilis sat... angkat ke tepi, tumis la bwg besar... tapi aku pakai bwg kecik ja pasai bwg besar aku da abes.. lepas tu bru la aku masuk cili kering yg aku blend sekali dengan belacan.. huii bau dia harumm....huhu..... lepas tu pandai2 la.. kekekekekekek.....hehe xla.. lepas tu tggu naik minyak masuk sos sikit, garam n gula sikitttt je, asam keping n ikan bilis...

Sambal Ikan Bilis


  • pastu goreng telo mate..tapi x brape nak mate...penyek je ade..hehe

Telo je


  • potong timun...senang je...
Timun


  • last goreng la kacang nie..saja goreng lebih.. lain leh wat kudap2...hehe
Kacang feveret saye




  • ha yg last sekali...boleh la p makan da...semua da ready...nyummmmmyyyyyyyyyy
Nasi Lemak by Julie


  • x lengkap kalau xde yang nie.......
Kopi kapal api kaww


oke semua...enjoy wif all d photo... hidup x bermakna tanpa kuali dan sudip..kekeke.....

stats

Category

Sponsors